+381 (63) 63 17 47Po - Pe: 09-17, Sub: 09 - 13

Izrada sajtova i SEO trendovi u 2019.

Kako stići do prve strane Google u 2019. i još važnije, kako se tamo zadržati? Šta su novosti u izdradi sajtova za predstojeći period i kakve web stranice će preferirati pretraživač, ali i posetioci? 
Odgovori na ova i njima slična pitanja su od suštinske važnosti kako za vlasnike web stranica, tako i za ljude koji se bave izradom i optimizacijom sajtova. 
Stvari na internetu se stalno menjaju, a stručnjaci predviđaju nekoliko značajnijih trendova u izradi sajtova i SEO optimizaciji za godinu koja je pred nama.

Manje je više i u izradi sajtova

Flat ili „ravan“ dizajn i minimalistički pristup u izradi sajtova postali su aktuelni pre nekoliko godina, ali bi se moglo reći da će u 2019. postati standard. Rezultat su potrebe za što bržim učitavanjem sajtova, bez nepotrebnih ukrasnih elemenata koji korisnicima skreću fokus sa važnih informacija i otežavaju kretanje sajtom.
Jednostavan pristup bez puno senki i efekata, statičke web stranice koje na najbrži način prenose komunikacionu poruku i promovišu proizvod ili uslugu – ovo bi po preporuci vodećih stručnjaka trebalo da bude ideja vodilja pri izradi sajtova u ovoj godini. 
Dinamiku i živost sajtu može dati korisnički interfejs koji takođe podstiče interakciju posetilaca i poboljšava upotrebljivost samog sajta.
One page sajtovi takođe se vraćaju na velika vrata, pa neki od renomiranih stručnjaka predlažu da se za svaku uslugu ili proizvod kreira posebna, jednostavna web stranica.

Napredne mobilne aplikacije i push notifikacije

Studije su pokazale da čak 89% vremena koje ljudi provedu na mobilnom telefonu zapravo provode na nekoj od mobilnih aplikacija. Napredne web aplikacije će zbog toga biti jedan od dominantnih formata u 2019. To su zapravo web sajtovi koji se korisnicima prikazuju kao aplikacije. Ne moraju se instalirati, dostupne su i offline i koriste moćan marketinški alat - push notifikacije. Push notifikacije su odličan način da korisnicima ponudite aktuelne informacije odmah i na licu mesta.
Popularnosti mobilnih aplikacija takođe doprinosi činjenica da se veoma brzo učitavaju, što je po istraživanjima od velikog značaja. Naime, čak 53% korisnika odlazi sa mobilne stranice ako se ona ne učita za 3 sekunde.

SEO u 2019 – Google voli ono što vole njegovi korisnici

Kada razmišljamo o optimizaciji sajtova u ovoj godini, trebalo bi u fokusu imati samo jednu stvar a to je što bolje korisničko iskustvo. To u praksi znači da Google želi da svojim posetiocima pruži što korisniju i relevantniju informaciju, do koje treba da stignu što brže i jednostavnije.
Čuvene ključne reči polako ustupaju mesto nameri pretraživanja. Namera koja se nalazi iza ključnih reči i fraza postaje veoma bitna i ako se sadržaj kreira u tom smeru sigurno će doći do većeg angažmana i boljeg rangiranja web sajta na pretraživaču. Pored namere, sadržaj bi trebalo da rešava konkretne probleme korisnika i bude lokalno orijentisan.
Optimizacija web sajta na brzinu učitavanja je takođe od suštinske važnosti za njegovu poziciju na Google, a granica je smanjena na 2 sekunde.

Duži i kvalitetni tekstovi za bolje rangiranje

Kada je reč o tekstualnom sadržaju, duži tekstovi koji pružaju sveobuhvatne informcije doprinosiće bržem i boljem pozicioniranju. 
Duži format pruža priliku da korisniku date sve odgovore koje traži na jednom mestu, jer po Google-ovim statistikama korisnici ne uživaju i ne zadržavaju se na kraćim tekstovima. Takođe, treba uvek imati na umu da Google-u nije toliko bitan broj reči, koliko da sadržaj bude originalan i koristan za korisnika. 

Dominacija video sadržaja i glasovne pretrage

Video sadržaj će nadmašiti sve ostale oblike sa preko 85% ukupne posećenosti. Ovo bi trebalo da bude i glavni marketinški alat u mesecima pred nama, a optimizacija video sadržaja važan aspekat SEO u 2019. Ključne reči u nazivu i opisu YouTube kanala i sadržaja znatno će doprineti boljoj rangiranosti naloga na pretraživaču, pa ovu informaciju treba mudro iskoristiti.
Integracija sa društvenim mrežama i dalje će imati značajan uticaj na pozicioniranje web sajtova. 
I za kraj možda najvažnija vest -  50% svih pretraživanja u 2019. biće glasovna pretraga!
Glasovna pretraga je brza i efektna, a dopušta korišćenje interneta baš svima, pa i slepim i nepismenim ljudima. Ovo je i više nego dovoljan razlog da se ovom aspektu posveti pažnja pri izradi i optimizaciji sajtova.

2019. će biti uzbudljiva godina kako na polju web dizajna i SEO optimizacije, tako i u oblasti marketinga. 
Ukoliko vam sve ovo deluje zbunjujuće i suviše komplikovano, naravno, ne morate zapamtiti ni reč. Poverite nam izradu i optimizaciju svoje web stranice, uz šta ćete dobiti korisne i primenjive savete kako da što uspešnije promovišete svoje usluge i proizvode na globalnom igralištu zvanom internet.

Izrada Sajtova